Projekt matematyczny w grupie Misiów
Misie systematycznie i prężnie uczą się matematyki, czas więc na małe podsumowania ich działań prowadzonych w ramach projektu „Matematyczne Złote Perły”! W minionych miesiącach dzieci pracowały na matematycznym materiale Marii Montessori. Kontynuowały pracę z kolorową matą do obliczeń, nazywały poszczególnych elementy perłowego zestawu - jedności, dziesiątki, setki i tysiące. Doskonaliły zdolność zamiany niższych rzędów na wyższe i odwrotnie – odliczając do dziesięciu i bawiąc się w bank wymieniały kategorie między sobą. Kształtowały też umiejętność odczytywania liczb czterocyfrowych w sposób uproszczony – na podstawie pereł i tabliczek z zapisem dziesiętnym. Doskonaliły zdolności przeliczania na elementach zastępczych. Dzieci ponadto dodawały na konkretach małe liczby oraz nauczyły się dodawania statycznego na złotym materiale – dodawanie dużych liczb bez przekroczenia progu dziesiątkowego. Chętne dzieci, gdy nauczycielka dostrzegła ich gotowość, dodawały również duże liczby w sposób dynamiczny – z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Dzieci pracowały zarówno grupowo, jak i indywidualnie. Podobnie więc jak w pierwszym półroczu – nauki było sporo, ale najważniejsze, że połączona ona była z zabawą!